564g45fdgΌλοι γνωρίζουμε ότι η Βιταμίνη D είναι μία πολύ σημαντική βιταμίνη για τον οργανισμό μας. Αν και με δευτερεύουσα δράση δε θα μπορούσε το σώμα μας να συντελέσει πολύ σημαντικές λειτουργίες χωρίς αυτή. Ας δούμε λοιπόν που βοηθά η Βιταμίνη D στην υγεία μας και πως μπορούμε να την κερδίσουμε από το φαγητό, αλλά όχι μόνο;
Τι είναι η Βιταμίνη D;         
Η Βιταμίνη D είναι ένα θρεπτικό συστατικό το οποίο είναι απαραίτητη για το σώμα μας έτσι ώστε να μπορέσει να απορροφήσει το ασβέστιο και το φώσφορο της διατροφής μας. Η ανεπάρκεια της Βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει διαταραχές στα επίπεδα του ασβεστίου στο σώμα μας, με αποτέλεσμα την μακροπρόθεσμη εμφάνιση σοβαρών διαταραχών όπως οστεοπόρωση ή οστεομαλάκυνση, όπως και προβλήματα στη καρδιά, τα νεφρά και το συκώτι.

Ποια είναι η ιδιαιτερότητα της Βιταμίνης D;
Η βιταμίνη D εμφανίζει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σε σχέση με τις υπόλοιπες βιταμίνες της διατροφής μας. Ποιο είναι αυτό; Το γεγονός ότι είναι η μόνη βιταμίνη η οποία μπορεί να συντεθεί από τον οργανισμό μας χωρίς να την καταναλώσουμε από τη διατροφή μας. Για την ακρίβεια, η έκθεση του δέρματος μας στον ήλιο οδηγεί στη σύνθεση της Βιταμίνης D στο σώμα μας.

Ποια τρόφιμα περιέχουν Βιταμίνη D;        
τα τρόφιμα που μας παρέχουν Βιταμίνη D είναι κυρίως τρόφιμα τα οποία μας παρέχουν και ασβέστιο ή φώσφορο. Τα τρόφιμα αυτά είναι είτε φυσικές πηγές της βιταμίνης αυτής είτε είναι εμπλουτισμένα σε Βιταμίνη D. Ποια τρόφιμα είναι αυτά; Το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί, τα αυγά, ο σολομός αλλά και τα δημητριακά και ο χυμός πορτοκάλι κυρίως σαν προϊόν εμπλουτισμού.

 

Πόση είναι η περιεκτικότητα των τροφίμων σε Βιταμίνη D;

Στον πίνακα που ακολουθεί βλέπουμε τη περιεκτικότητα των πλούσιων πηγών της Βιταμίνης D στη διατροφή μας.

Περιεκτικότητα τροφίμων σε Βιταμίνη D (UI)
Γάλα (250ml) 127
Δημητριακά (30g) 55
Σολομός (100g) 466
Αυγό (1 τεμάχιο) 25
Χυμός πορτοκάλι (250ml) 90

Πόση ποσότητα Βιταμίνης D πρέπει να καταναλώνουμε ημερησίως;
Η ποσότητα της Βιταμίνης D που πρέπει να καταναλώσουμε την ημέρα ανέρχεται στα 600UI στα παιδιά, τους ενήλικες, τις εγκυμονούσες και τις θηλάζουσες, ενώ τα έμβρυα 400UI και οι ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών 800UI. Σημαντικό είναι να μην ξεχνάμε και την συμβολή της ηλιακής ακτινοβολίας στη πρόσληψη της Βιταμίνης D.