index

Όλοι μας έχουμε χρησιμοποιήσει τη δικαιολογία «Είμαι σε διακοπές!» για να καταναλώσουμε χωρίς τύψεις τρόφιμα, τα οποία στη καθημερινότητα μας δεν θα τα επιλέγαμε ή τουλάχιστον δεν θα τα επιλέγαμε με τόσο μεγάλη συχνότητα. Το αποτέλεσμα, όμως, της παραπάνω συμπεριφοράς είναι να επιστρέφουμε σπίτι και να διαπιστώνουμε ότι το κουμπί του παντελονιού δεν μας κουμπώνει, και να απογοητευόμαστε και να μένουμε και με τα επιπλέον κιλά των διακοπών. Μπορεί, εκ πρώτης όψεως, να φαίνεται δύσκολο αλλά με μικρές προσαρμογές στις συνήθειες μας μπορούμε να αποφύγουμε τα επιπλέον κιλά των διακοπών και ταυτόχρονα να διασκεδάσουμε και να χαλαρώσουμε εξίσου. Να λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε…

 

1η Συμβουλή: Προγραμματίστε το φαγητό της ‘διαδρομής’

Όταν ταξιδεύετε, είτε για να φτάσετε είτε για να γυρίσετε αλλά και για να εξερευνήσετε τον προορισμό σας, φροντίστε να έχετε μαζί σας υγιεινές επιλογές σνακ, χαμηλές σε θερμίδες και πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, οι οποίες  που θα σας χορτάσουν και θα ικανοποιήσουν τις γευστικές σας προτιμήσεις. Για παράδειγμα έχετε μαζί σας φρούτα, ξηρούς καρπούς και μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως, σάντουιτς με μαύρο ψωμί τυρί χαμηλό σε λιπαρά και γαλοπούλα αντί να αγοράσετε γλυκά και αλμυρά σνακ (πατατάκια, γαριδάκια κ.τ.λ.) και έτοιμα σάντουιτς με μαγιονέζα και τυριά, αλλαντικά πλούσια σε λιπαρά.

 

2η Συμβουλή: Διαλέξτε ‘έξυπνα’ σνακ

Όταν περνάμε αρκετές ώρες την ημέρα στη παραλία τα γεύματα που επιλέγουμε εκεί πρέπει να είναι προσεγμένα. Αποφύγετε να καταναλώσετε σνακ όπως τηγανητές πατάτες, σάντουιτς με λουκάνικο και σως υψηλές σε λιπαρά, επειδή είδατε τους δίπλα να το κάνουν και τα ‘λιμπιστήκατε’. Διαλέξτε υγιεινά γεύματα όπως πλούσιες σαλάτες με κοτόπουλο, τυριά, μπαγκέτες σε γαλοπούλα και λαχανικά, φρουτοσαλάτες με φρέσκα φρούτα και γιαούρτι τα οποία θα σας δροσίσουν κάτω από το ζεστό ήλιο και θα είναι ταυτόχρονα υγιεινά και χαμηλότερα σε θερμίδες.

 

3η Συμβουλή: Φάτε όσο πραγματικά πεινάτε

Στα εστιατόρια και τις ταβέρνες που επιλέγουμε να φάμε πρέπει να προσέχουμε ώστε να μην παρασυρόμαστε και παραγγέλνουμε περιττά πράγματα μόνο και μόνο επειδή είμαστε σε διακοπές. Επιλέξτε πιάτα που πραγματικά επιθυμείτε και μείνετε σε αυτά. Όταν χορτάσετε μην φάτε μέχρι και την τελευταία πιρουνιά για να μην μείνει, αλλά φάτε αυτό που πραγματικά επιθυμείτε. Ιδιαίτερη προσοχή σε περίπτωση που βρεθείτε σε μπουφέ (είτε σε κυρίως γεύμα είτε σε πρωινό). Γεμίστε μόνο μια φορά το πιάτο σας, αφού δείτε όλα τα εδέσματα που προσφέρονται και διαλέξτε αυτά που σας ικανοποιούν γευστικά.

 

4η Συμβουλή: Προσοχή στις υγρές θερμίδες

Στις διακοπές πάντα απολαμβάνουμε ένα κοκτέιλ ή ένα μη αλκοολούχο ρόφημα (γρανίτες, σοκολάτες, smoothies κ.ά.) παραπάνω. Όμως δεν αντιλαμβανόμαστε τις θερμίδες που λαμβάνουμε με μία τέτοια επιλογή. Αυτά τα ροφήματα, πέρα από τα συστατικά τους, είναι ιδιαίτερα υψηλά σε ζάχαρη. Θα ήταν καλύτερα να τα καταναλώνουμε περιστασιακά και όταν τα επιλέγουμε να περιοριζόμαστε σε ένα.

 

5η Συμβουλή: Δραστηριοποιηθείτε

Στις διακοπές έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε πράγματα που δεν μπορούμε να κάνουμε στην καθημερινότητα μας. Μπορούμε να κολυμπήσουμε, να παίξουμε μέσα στη θάλασσα ή στην παραλία με τα παιδιά μας, να εξερευνήσουμε νέα μέρη, τη φύση αρχαιολογικούς τόπους κ.τ.λ.. Εξοπλιστείτε με βατραχοπέδιλα, μπάλες, ρακέτες, ένα άνετο ζευγάρι παπούτσια και πάνω από τη καλή σας διάθεση και ξεκινήστε!

 

Και τέλος, μην ξεχνάτε… Είμαστε σε διακοπές! Η ετυμολογία της λέξης «διακοπές» σημαίνει περίοδος πολυήμερης διακοπής για ξεκούραση και ψυχαγωγία. Είναι πολύ σημαντικό να ξεφύγουμε και να ξεκουραστούμε από τα άγχη της καθημερινότητας. Απολαύστε τα ιδιαίτερα εδέσματα και πείτε ένα ποτηράκι παραπάνω, αλλά μην ξεφύγετε! Όλα με μέτρο… Καλές διακοπές!!!